Menu Toggle

Bem-vindo ao Fórum Vodafone

Pré-pagos

Vodafone Fraude

da666anythingX
Visitante

O número 964292302 é uma fraude. Eu também fui atingido por esta fraude desse número: 938954426. Eles ligam para o meu celular, que também se conecta ao meu telefone doméstico ao mesmo tempo (!!) dentro de um segundo e a escória criminal entra em um código muito longo de alguma forma para conseguir isso . O código apareceu na tela do meu celular. Aprendi sobre esta fraude somente depois que eu "paguei" com o dinheiro do meu celular várias vezes! Não sei o quanto eles vão cobrar minha conta de telefone de casa? Se quiserem.

Por que a MEO e a VODAFONE permitem que esta tecnologia nos roube? Alguém nessas empresas será responsável por tais roubos de clientes.

Eu fui a uma loja VODAFONE, mas eles me disseram que só vendem telefones celulares, mas NÃO APOIAM seus clientes! Nenhum suporte técnico!

Como posso parar isso? Como posso remover o link entre o meu vodafone junk-phone e minha linha telefônica doméstica? Gostaria que a Vodafone investigasse esses criminosos e solicito uma compensação por perdas com esta fraude.

Além disso, não consigo fazer login na minha conta do Vodafone. Não aceita mais nada. Então eu preciso de ajuda em vários problemas e prefiro receber ajuda por e-mail ou bate-papo ou fórum (usando uma ferramenta de tradutor de idiomas BRASILEIRO), porque não consigo falar fluentemente o Português.

OBRIGADO.

INGLES - ENGLISH

964292302 number is a scam and a fraud. I also got hit by this fraud from this number: 938954426. They call to my cellphone, which also connects to my home phone at the same time (!!) within a second and the criminal scum enter a very long code somehow to achieve that. The code showed up on my cellphone's screen. I learned about this fraud only after I "paid" with money from my cellphone several times! I don't know how much they will charge my home telephone bill? If they will.

Why is MEO and VODAFONE allows this technology to rob us? Someone at these companies will be held responsible for such robberies of customers.

I went to a VODAFONE store, but they told me that they only SELL mobile phones, but they do NOT SUPPORT their customers!! No technical support!

How can I stop this? How can I remove the link between my Vodafone junk-phone and my home telephone line? I would like Vodafone to investigate these criminals and I am requesting a compensation for losses from this fraud.

Also, I am unable to login to my Vodafone account. It does not accept anything anymore. So I need help on multiple issues amnd I prefer to receive help via email or chat or forum (using a BRAZILIAN language translator tool), because I can not speak Portuguese fluently.

THANK Ü

Mostrar mais
19 RESPOSTAS 19
da666anythingX
Visitante

I tried to log into at the top:

"Entrar no My Vodafone"

I entered my cellphone number and password, but the form does not react in any way. It does not do anything. I tried on several browsers. And it is very sneaky and "runs away" quickly, which makes it difficult to use. After I clck LOGIN it does Absolutely Nothing! And I am not logged into my Vodafone account. I am only logged into this Forum, but NOT to my cellphone vodafone account! Do you understand the situation? If not, give it to a person who understands technical support.

BRAZILIAN (Google translator), I can not find any school or even a book in Portugal (Azores) for English learners of Portuguese, so I am left to use this Brazilian translator tool made by Google, I hope you understand it. Why is Google ignoring Portugal and its original, beautiful language? I know that Brazilian is different from original Portuguese:

Tentei fazer login no topo:

"Entrar no My Vodafone"

Eu entrei meu número de celular e senha, mas o formulário não reage de forma alguma. Não faz nada. Eu tentei em vários navegadores. E é muito sorrateiro e "foge" rapidamente, o que dificulta o uso. Depois que eu acertar LOGIN faz Absolutamente Nada! E não estou logado na minha conta do Vodafone. Eu só loguei neste Fórum, mas NÃO na minha conta de vodafone do celular! Você entende a situação? Caso contrário, dê a uma pessoa que entenda suporte técnico.

Cumprimentos

Mostrar mais
LockjaW
Ultra Sábio

Hello @da666anythingX

Use Vodafone's chat, click me, might be easier for you to communicate and quicker to solve your issue.

I think everyone speaks the basic english so there's no need to use a translation.

Parts of the message might be lost or misunderstood in automatic translations 😉

Good luck!

PS: Brazilian is not a language, it's still portuguese. Most differences are in how we pronounce words so it won't differ a lot.

PS2: Try to delete your browser's data (cookies/cache)

Mostrar mais
da666anythingX
Visitante
P.S. I am talking about that I can not login to: https://my.vodafone.pt

I enter my cellphone number and my password and zero, nothing, no reaction by your website. It does NOT say "bad password" or "error" or "website is down"... NO. It does NOTHING, ABSOLUTELY NOTHING! And I am not logged into:

https://my.vodafone.pt

TRADUÇÃO BRAZILEIRO:

P.S. Estou falando sobre o que não posso fazer o login para: https://my.vodafone.pt

Entrei meu número de celular e minha senha e zero, nada, nenhuma reação do seu site. NÃO diz "senha ruim" ou "erro" ou "site está desativado" ... NÃO. Não faz nada, absolutamente nada! E não fiquei logado em:

https://my.vodafone.pt

Cumprimentos,
Mostrar mais
da666anythingX
Visitante
Tried to login and keep getting this message that my phone was blocked:

O login através do seu número de telefone foi bloqueado.

Para proceder ao desbloqueio, envie um SMS para o 1551 com a palavra PASS, para que seja enviada nova password.

It says to do something, but having lost a lot of money to code-injector-thieves, I don't want to call anything or send more money at Vodafone.
Mostrar mais
da666anythingX
Visitante
Do I send an SMS message to or for 1551, so I send PASS to it? But how do I do that? I found "To:" field and entered 1551 to it, but there is no option to have a text field to enter PASS into it.
Mostrar mais
LockjaW
Ultra Sábio
What's your phone?
Try to type the message, PASS, and then send it to 1551.
Mostrar mais
da666anythingX
Visitante

Thanks. I will try that chat. Half of the people in the Azores I gave Google Translation to, they said there are words they can't understand and one guy asked me what i was talking about, he said this is BRAZILEIRO. They said it is not caminhão but carrinha and not caminhão but camião. I felt guilty. And one guy after I attempted to speak Portuguese and ordered "two" postcards in a tourist shop by saying "DOS POR FAVOR" he scremaed at me: "YOU ARE SPEAKING SPANISH!". That made me very careful to ever try to speak Portuguese again. Yet I do try, and people usually after a small language torture session they switch to English 🙂

Mostrar mais
JoãoR_Vodafone
Moderador

Hello @da666anythingX

Please, see the response sent by private message.

Thank You

JoãoR_Vodafone 

Mostrar mais
da666anythingX
Visitante
P.S. It is very difficult to find PRIVATE MESSAGE button or link to go to.
Mostrar mais
LockjaW
Ultra Sábio
@da666anything

If you're using the web version of the forum, go to the main page and there's a "Mensagens Privadas" button/link on the right side.
Mostrar mais