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Solução

Site diz que meu NIF é inválido ao solicitar eSIM

christiaan
Contribuinte Junior
Contribuinte Junior

Olá, eu falo Ingles, mas vou tentar em Portugues. 

Quando tento solicitar um eSIM preenchendo o formulário no final desta página, ele me diz que meu NIF é inválido, mas não é:

https://loja.negocios.vodafone.pt/loja/pedido-cartao-esim?tariff=ESIM

8 RESPOSTAS 8

Prag_Vodafone
Moderador
Moderador

Olá @christiaan,

Podemos prestar suporte Inglês, caso assim prefira.
 

Após testes não verificámos dificuldades.

Pedimos que limpe o histórico de navegação e teste em outro browser (deve também garantir que o NIF inserido é português)

Não sendo possível pedir pelo site, deverá visitar uma das seguintes lojas:

Continente Norte Shopping, Av. Boavista, Ranha, Coimbra Alma, Colombo, Amoreiras, Parques das Nações e Fórum Algarve.

Obrigado

Prag_Vodafone
 

Thanks Prag, I tried that, and I've it tried it in muiltiple web browsers, but attached is a screenshot of what I get each time. 

I'm also having a related problem with my NIF as described in the following thread, whereby I can't register to pay by credit card:

https://forum.vodafone.pt/t5/Outros-Servi%C3%A7os/NIF-inv%C3%A1lido/td-p/364700

Screen Shot 2020-08-26 at 6.56.41 PM.png

Hi @christiaan,


Send me a private message describing the problem with the credit card and also send a print if possible.

We still need:

the account number \ phone number

full name and the complete address with the postal code

Thank You

Prag_Vodafone

 

Okay, I've sent it thanks Prag

Hi @christiaan,

My colleague @Anónimo, gave you a reply did you check your messages?

To be able to top-up using the Credit card, the service needs to be active for more than 3 months.


Thank You

Prag_Vodafone

Thanks @Prag_Vodafone yes I've found it now. It wasn't immediately obvious to me where private messages were.

 

What about my initial problem of not being able to order an eSIM online. Is there any way to resolve this apart from me needing to go to a store?

Anónimo
Não aplicável

Hello Christiaan,

 

Is your TIN Portuguese?

 

It is only possible to place Portuguese TIN.

 

Alternatively, we suggest again testing on other borwsers.

If this is not possible, we ask you to visit a Vodafone store.

 

Thank you,
Jorge_Vodafone

christiaan
Contribuinte Junior
Contribuinte Junior

@Anónimo yes it's a Portuguese TIN